RO | EN
Romana Engleza
Contact webmail
Compania | Servicii | Parteneri | Filiale | Noutati | Cerere Oferta | Contact
Service auto
 
Pregatire autoturisme inainte de livrare

Sistem de spalat automobile tip tunel - JCC/Hanna Touchless

Prezentul proiect  cuprinde  urmatoarele  module  si  echipamente  auxiliare,   cu  dotarile corespunzatoare:

Zona de prespalare:

-   Aparat cu jet cu apa rece/calda sub inalta presiune

Zona de spalare:

-   Instalatie automata tip JCC/Hanna Touchless

DESCRIEREA GENERALA A SISTEMULUI

1. Modularitatea

Jcc/Hanna Car Wash este un tunel de spalare a carui structura este conceputa pe module.

Permite combinarea a numeroase sisteme si accesorii de spalare si uscare.

Schematic, sistemul poate fi impartit in urmatoarele sectiuni:

-    sectiunea de intrare

-    sectiunea de spalare a sasiului cu jeturi de apa sub inalta presiune

-    sectiunea de curatare preliminara prin intermediul spumei active (detergent biodegradabil)

-     sectiune de spalare a autovehicolului prin intermediul a 7 jeturi de apa sub inalta presiune monitorizate electronic

-     sectiunea de curatare prin intermediul spumei active (detergent biodegradabil)

-     sectiune de spalare a autovehicolului prin intermediul a 7 jeturi de apa sub inalta presiune monitorizate electronic

-     sectiune de spalare a rotiilor prin intermediul a 2 jeturi rotative cu capacitate de scanare a vehicolului

-     sectiunea de limpezire si pregatire pentru uscare

-     sectiunea de uscare – grup 3 ventilatoare

-     sectiunea de iesire din procesul de spalare

Sisteme adiacente

Ghidaje pentru roti

Placa cu role pentru ghidare-aliniere (pozitionarea autovehiculului pe banda rulanta)

Semafor pentru sectiunea de intrare

2. Caracteristici generale

Structura

-     structura autoportanta fixata pe sol

-     realizata din otel inoxidabil, cu fixare cu bolturi si piulite autoblocante protejate impotriva ruginii

Echipamentele electrice si panoul principal

Instalatiile electrice sunt concepute in conformitate cu normele europene.

-    realizate cu componente de calitate furnizate de producatori internationali de prim rang (Siemens, ABB, Mitsubishi etc.)

-   comandate prin intermediul unui sistem PLC (Programmable Logic Control)   contor securizat pentru ciclurile de spalare

-    fiecare motor electric are protectie individuala la suprasarcina si scurtcircuit

Echipamentele hidropneumatice

-    circuit pneumatic previzut cu presostat

-    posibilitate alimentare cu apa proaspata sau cu apa recirculata

-    regulator manual de debit accesibil pe fiecare arcada de pulverizare

Sistemul de dozare a produselor chimice

 Pompe dozatoare pneumatice care distribuie:

-          Sampon si ceara sampon sub forma de spuma

-           Solutie de prespalare

Programare si autodiagnoza

Este posibila setarea sau modificarea timpilor in care se executa diferitele faze ale spalarii sau uscarii, prin intermediul panoului de comanda. Partile functionale ale tunelului sunt controlate prin PLC. In cazul aparitiei unor defectiuni in functionare, un semnal luminos de pe panoul de comanda va semnaliza defectiunea si cauza ei clipind intermitent. De asemenea, este posibila eliminarea din ciclul de spalare a unui sistem care prezinta anomalii in functionare, pana la remedierea defectiunilor (Fault Tolerant System), fara a fi necesar sa se scoata din uz intreaga instalatie.

3. Descrierea principalelor componente Banda Rulanta

Banda Rulanta este instalata la nivelul solului. Pornirea si oprirea se realizeaza automat. Rolele de tractiune sunt prevazute cu un dispozitiv de protectie care previne alunecarea accidentala a piciorului operatorului in spatiul de sub rola.

Pentru a usura intrarea rotii autovehiculului in spatiul dintre rolele de tractiune, ghidajele pentru roti si dispozitivul de ghidare-aliniere a rotilor sunt plasate la intrarea pe conveier.

Miscarea conveierului se realizeaza prin intermediul unui mecanism reductor hidraulic, ce poate fi de doua tipuri:

cu 2 viteze (pentru 30-45 vehicule/ora)

cu viteza variabila (pentru 45-100 vehicule/ora)

Grupul de curatare sub inalta presiune Water Wizard

Reprezinta principalul grup de elemente ale tunelului de spalare.

Este compus din 2 arce dotate fiecare cu cate 7 jeturi de apa sub inalta presiune (care spala partea frontala, partite laterale si partea posterioara a autovehiculului) si un echipament cu 2 jeturi de apa circulare aflate sub inalta presiune care curata partea inferioara a caroseriei.

Pentru a urmari mai bine suprafetele autovehiculului, jeturile sunt fixate pe articulatii ce permit inclinarea lor. Aceasta capacitate de a oscila permite instalatiei sa realizeze fara probleme spalarea unor suprafete neregulate si a eventualelor elemente ce ies in afara caroseriei (cum ar fi oglizile retrovizoare). Desigur, unghiul de ineclinare a jeturilor nu pot depasi anumite valori setate de catre producator. Daca acest lucru se intampla accidental, dispozitivele de siguranta care controleaza sistemul intervin si jeturile se opresc.

Grupul de uscare

Este ultimul grup ce ia parte la procesul de spalare - format dintr-o structura metalica solida, fixata pe grinzile ce formeaza structura tunelului de spalare. Cuprinde un dispozitiv de uscare fix, ce acopera profilul autovehiculului, asigurand uscarea suprafetelor.

Dispozitivul este prevazut cu fante corespunzatoare pentru dirijarea jetului de aer.

Arcada distributie emolient prespalare - fixa / mobila

Aceasta arcada, plasata la intrarea in tunelul de spalare, permite realizarea unei prespalari a autovehiculului utilizand un emolient/solvent special biodegradabil. Acesta inmoaie si inlatura murdaria persistenta, insectele si pregateste autovehicolul pentru o spalare optima, eliminand actiunea abraziva a prafului asupra suprafetelor vopsite.

Sistem de spalare a sasiului

Spalarea sasiului se realizeaza prin intermediul a doua tevi pivotante, prevazute cu duze de pulverizare, ingropate in pardoseala la nivelul solului.

Sistemul de distribute a samponului spumant

Distributia samponului sub forma de spuma permite o actiune de curatare mai buna fara cresterea timpilor de spalare. Spuma este pulverizata pe toata caroseria autovehiculului printr-o arcada fixa, ceea ce permite economii de detergent (si reducerea in consecinta a poluarii mediului), imbunatatind totodata randamentul spalarii.

Sistemul de control si diagnoza

Furnizeaza numeroase informatii utile despre functionarea tunelului de spalare, cum ar fi: consumuri, centralizator al ciclurilor de spalare efectuate (zilnic sau pe o perioada determinata), diagnoza in cazul functionarii defectuoase a unuia dintre sistemele instalatiei, program de intretinere, gestiunea clientilor, etc.

 

Detalii tehnice

INSTALATlE DE PURIFICARE RECICLARE A APEI

Caracteristici generale

Ansamblul de reciclare a fost creat special pentru a lucra cu instaiatii de spalare a vehiculelor ce utilizeaza emolient, sampon si ceara. Apa tratata este reciclata in propose de aproximativ 85%.

Tratamentul consta in urmatoarele faze:

Apa recirculata este folosita in tot procesul de spalare mai putin in procesul de limpezire si spumare:

•  Filtrarea gravitationala prin cele 3 bazine de filtrare ingropate (fiecare bazin are o capacitate de 10 m3)

•  Pompare apei din ultimul bazin de decantare printr-un filtru de nisip in sistemul de recirculare “Pur Clean” sistem care filtreaza apa la un nivel acceptat de sistem. Rezidurile survenite din aceasta ultima filtrare se intorc in primul bazin de decantare

•  Ventilarea/ Oxigenarea imoptriva mirosului a apelor din cele 3 bazine de decantare

Sistemul a fost construct pentru a reduce cantitatea de substante poluante din apa reziduala:

•   Particule solide in suspensie

•   Urme de ulei mineral

•   Agenti tensioactivi

•   COD

Sistemul permite de asemenea eliminarea microorganismelor anaerobe responsabile pentru mirosurile neplacute.